O "Piekarni" w reż. Wojtka Klemma w Starym Teatrze w Krakowie, "Samsarze disco" w reż. Agnieszki Olsten w Teatrze Polskim we Wrocławiu i "Szwejku" w reż. Roberta Talarczyka w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej pisze Anna Wróblowska w portalu artPapier.
Brechtem po oczach W Starym Teatrze w Krakowie Wojciech Klemm zrealizował jedną z wczesnych sztuk Bertolda Brechta - "Piekarnię"[na zdjęciu]. Rzecz jak najbardziej na czasie, bo głównym tematem jest tu kryzys gospodarczy i mechanizmy funkcjonowania kapitalistycznej gospodarki, w której duży - aby przetrwać - pożera mniejszego. Główną bohaterką tekstu Brechta i spektaklu Klemma jest wdowa Queck (Małgorzata Hajewska-Krzysztofik), która w miarę rozwoju wydarzeń traci najpierw pracę, później dach nad głową, co prowadzi do odebrania jej piątki dzieci, a w konsekwencji do śmierci bohaterki w ramionach panny Hippler, karykaturalnie pokazanej podporucznik Armii Zbawienia. Swoim przedstawieniem Klemm piętnuje nie tylko system gospodarczy, ale także rozmaite towarzystwa charytatywne, które potrzebującym oferują jedynie modlitwę - tak jakby można nią nakarmić pięcioro głodnych dzieci wdowy Queck. Niestety, świat stworzony przez Klemma zbudowany jest na opoz