Łódzcy dziennikarze kulturalni przyznali Złote Maski za sezon teatralny 2017/2018. Najlepsze spektakle to "Chłopcy z Placu Broni" Ferenca Molnara w reżyserii Konrada Dworakowskiego z Teatru Pinokio i "Tramwaj zwany pożądaniem" André Previna pod kierownictwem muzycznym Tadeusza Kozłowskiego i w reżyserii Macieja Prusa z Teatru Wielkiego.
Reżyserów doceniono dwóch: Waldemara Zawodzińskiego za "Operetkę" Witolda Gombrowicza oraz Kubę Kowalskiego za "Przebudzenie wiosny" Franka Wedekinda. Co ciekawe, oba spektakle zostały zrealizowane w Teatrze Studyjnym. Złota Maska za najlepszą rolę męską trafiła do Piotra Seweryńskiego za rolę Saszy w "Antygonie w Nowym Jorku" Janusza Głowackiego i Roberta Scurvy'ego w "Szewcach" Witkacego (Teatr Nowy). Krytycy docenili Dorotę Kiełkowicz, która brawurowo odegrała rolę Elli Bischof w "Z miłości" Petera Turriniego (Teatr Jaracza) oraz - w kategorii wokalno-aktorskiej - Joannę Woś (Blanche Dubois w operze "Tramwaj zwany pożądaniem" André Previna, Teatr Wielki). Za najlepszą debiutantkę uznano Paulinę Walendziak (Iris w "Otchłani" Jennifer Haley w Teatrze Jaracza). Najlepsza męska rola wokalno-aktorska - Piotr Płuska (Javert w "Les Misérables - Nędznicy" Alaina Boublila i Claude'a-Michela Schonberga, Teatr Muzyczny). Teatr Pinokio dostał Złotą M