Rewolucja w biurze promocji: od lipca dzieleniem pieniędzy na dofinansowanie festiwali zajmie się biuro festiwalowe.
Wyjazdy zagraniczne urzędników zostaną ograniczone do niezbędnego minimum. Do czasu opracowania spójnej polityki promocji zagranicznej Łodzi. - Musimy wypracować jasne kryteria podziału pieniędzy na festiwale i wyboru imprez potrzebnych miastu - mówi Tomasz Bartosiak, dyrektor biura promocji. Tym wszystkim zajmie się biuro festiwalowe, które ma zacząć działać w lipcu. Do tego czasu dyrektor Bartosiak będzie negocjował z organizatorem imprez sposób i wysokość dotacji, jakie mogą dostać z miasta. Do podziału jest ledwie 10 mln zł. - Dlatego wyboru muszę dokonać rozważnie, aby miasto miało z tego jak najwięcej korzyści - mówi Bartosiak. Według dyrektora dotąd pieniądze dzielono uznaniowo, a sposób spisywania umów pozostawiał wiele do życzenia. Jako przykład podał kosztorys wystawy, w którym podano koszt całości - 450 tys. zł, koszt promocji - 350 tys. zł i honoraria autorów - 100 tys. z - Takich kwitków było więcej, są