Czy można połączyć przebudowę dworca kolejowego z kulturą? Można - odpowiadają twórcy reklamówki filmowej, w której szybko jadący pociąg zmienia się w szklaną rurę Specjalnej Strefy Sztuki, czyli nowoczesne muzeum sztuki, które ma stanąć w pobliżu dworca Łódź Fabryczna. Sam dworzec zostanie przeniesiony pod ziemię.
O ambitnych planach opowiadali wczoraj na wspólnej konferencji przedstawiciele Łodzi, województwa, spółek PKP i minister transportu. W przyszłym roku rozpoczną się prace na dworcach Łódź Kaliska i Łódź Widzew, przy którym od maja 2010 r. będą zatrzymywały się pociągi kończące obecnie bieg na Fabrycznym. Budynek dworca ma zniknąć z powierzchni ziemi. Nowy zostanie wybudowany kilkanaście metrów pod ziemią. Później ma być połączony podziemnym tunelem z Dworcem Kaliskim. - Na początek musimy przebudować otoczenie dworców Widzew i Kaliskiego - mówi Paweł Olczyk, wiceprezes zarządu PKP SA. - Wspólnie z miastem wybudujemy nowe parkingi, będzie nowa droga dojazdowa i kilka nowych budynków. Remontu wymaga też linia kolejowa łącząca Widzew z Kaliskim, tak by nie jechało się dłużej niż 12 minut. Wszystkie te prace chcemy zakończyć do połowy 2010 r. Podobny projekt ze schowaniem dworca pod ziemię przeprowadzono w Barcelonie. Tam szykowa