AM pojawiła się w internecie 10 lat temu. Dotychczasowa wersja portalu, przygotowana przez pracowników uczelni, działała sześć lat. Nową, biało-bordową, zaprojektowała łódzka firma Ever Studio.
Chodziło o wykreowanie strony nie odbiegającej od panujących standardów estetycznych, a wyróżniającej Akademię Muzyczną pośród innych uczelni o podobnym profilu - mówi Tomasz Urban, właściciel firmy. - Najważniejsze było ułatwienie poruszania się po ogromnej zawartości strony: obecnie to ok. 1200 dokumentów. Pod adresem www.amuz.lodz.pl informacje są podzielone na cztery działy: "O uczelni", "Strefa studenta" [na zdjęciu], "Wydarzenia" i "Kontakt". Nowość to miejsce na umieszczanie ogłoszeń w "Strefie studenta". Dla osób nie związanych bezpośrednio z uczelnią najciekawsze będą "Wydarzenia", gdzie znajdują się informacje o koncertach, sesjach naukowych i wykładach (dla wszystkich wstęp wolny). Można też zaabonować newsletter. Stały element witryny, obecny także w jej poprzednich wersjach, to logo Akademii Muzycznej: skrót "am", umieszczony na pięciolinii. Administratorzy strony zapraszają do zamieszczania własnych opinii na jej temat.