Kandydatura Łodzi do tytułu "Europejskiej Stolicy Kultury 2016" potrzebuje znaku graficznego. Otwarty konkurs na identyfikację wizualną projektu ogłaszają Łódź Art Center, Urząd Miasta Łodzi i Urząd Marszałkowski w Łodzi. Czasu jest mało, termin zgłoszeń upływa 21 lutego. Do wygrania 15 tysięcy złotych.
Każdy może zaprojektować znak, który przez następne dziewięć lat będzie towarzyszyć staraniom Łodzi o tytuł "Europejskiej Stolicy Kultury 1216". Konkurs jest jednak skierowany przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz osób i firm zajmujących się projektowaniem reklamowym. Bo chociaż logo jest prostym znakiem, to ważny jest jego każdy element. Operowanie skrótem sprawia, że liczy się kształt liter, ich proporcje, odstępy między znakami i kąt ich nachylenia, kolory, a także figura geometryczna, w jaką da się wpisać całość. Doświadczenie wyniesione ze sztuki wizualnej zostaje tu wykorzystane w celu marketingowym. Ważna jest ciekawa graficznie forma i funkcjonalność - w tym wypadku rola informacyjna i wywołanie pozytywnych skojarzeń z ideą projektu. Organizatorzy zostawiają zupełną dowolność jeśli chodzi o technikę i kolory, rodzaj kombinacji słów i rysunków. Po prostu trzeba pamiętać o tym, że logo ma przy