Łódzka Art Strefa połączyła siły środowisk biznesowych i związanych ze sztuką w celu uatrakcyjnienia oferty kulturalnej miasta. Zaczęto od czterech wydarzeń kulturalnych, które przypadną na cztery pory roku
Na konferencji oba środowiska reprezentowały Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Klub Łódź Kaliska, Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Łódź Art Center. - Ważny jest nie tylko sam aspekt artystyczny, ale także partnerstwo, które zbudowaliśmy - podkreśla Krzysztof Candrowicz z ŁAC. Pierwszy raz to nie organizatorzy wydarzeń kulturalnych prosili o wsparcie. Inicjatywa stworzenia Art Strefy wyszła ze strony biznesu. Marek Cieślak z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej tłumaczy, dlaczego w kulturę warto inwestować: - Wzięliśmy sobie do serca starania Łódź Art Center, żeby Łódź stała się Europejską Stolicą Kultury. Inwestorzy potrzebują czegoś więcej poza odpowiednimi warunkami do inwestowania. To też ludzie, którzy mają swoje zainteresowania, także kulturalne. Zwracają uwagę na to, jakie oblicze ma miasto. Na jego pozytywny wizerunek mają wpływ możliwości, jakie daje. Jeśli jest ich dużo, nie tylko łatwiej zorganizować sob