W styczniu 2011 r. Biuro Promocji Urzędu Miasta Łodzi, ustami obecnego dyrektora Bartłomieja Wojdaka, zapowiadało zmianę zasad przyznawania środków na organizację festiwali w Łodzi. Mija pierwszy kwartał nowego roku, a organizatorzy jeszcze nie wiedzą, czy mogą liczyć na środki z Biura Promocji. Dlaczego?
- Chcieliśmy ustalić przejrzyste zasady zakupywania ''usług promocyjnych'' i odejść od uznaniowego przyznawania dofinansowania - tłumaczy Wojdak. - Istotna stała się wartość promocyjna festiwali, przyczynienie się do promocji Łodzi w Polsce i na świecie. W miniony piątek Biuro miało ogłosić przygotowaną we współpracy z niezależnymi ekspertami listę festiwali, jednak, jak mówi Wojdak, kontrol Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi, dokonywana po każdej kadencji władz, zgłosiła uwagi do treści umów zawieranych przez Urząd Miasta z organizatorami imprez. Nie mając własnych badań, Biuro nie było w stanie określić, które festiwale wzbudzają duży oddźwięk poza Łodzią. Dotąd posiłkowało się materiałami dostarczonymi przez organizatorów. Biuro nie może ogłaszać konkursów, może jedynie dokonywać zakupu ''usług promocyjnych''. W tym roku na ten cel zaplanowano 6,5 mln zł. - Aby zakupić ''usługi promocyjne'' pracujemy z Biure