Od kiedy ponad rok temu Łódź ogłosiła, że zamierza starać się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku, tematyka wizerunku, PR-u, a co za tym idzie materiałów promocyjnych, pamiątkowych gadżetów zyskała na aktualności.
Problem z niebanalnymi pamiątkmi ma większość polskich miast. W Łodzi także nie jest łatwo o interesujący drobiazg, kojarzący się z miastem. Powiało nadzieją, kiedy wybrano logo, czyli wizualizację graficzną firmującą nasze starania o tytuł ESK. Wydział promocji miasta Łodzi zaczął zamawiać specjalnie wyprodukowane gadżety z logo Łodzi jako kandydata do Europejskiej Stolicy Kultury. Z biegiem czasu oferta rozszerzała się - od długopisów, notesów, przypinek (tzw. pinów), przez smycze, kubki, gry pamięciowe dla dzieci, torby, po koszulki, polary, aż po pendrive'y, czyli niewielkich rozmiarów nośniki pamięci do komputera. Wydział promocji w zeszłym roku wydał na te łódzkie drobiazgi promocyjne 1 mln 100 tys zł, zapełniając nimi magazynek w swojej siedzibie przy ul. Piotrkowskiej 87. Część przekazano Łódź Art Center jako stowarzyszeniu, które jest pomysłodawcą naszych starań o prestiżowy tytuł i prowadzi aktywne działania w t