EN

28.09.2016 Wersja do druku

Ćwiczenia z (nie)pamięci

"Gałgan" w reż. Eweliny Marciniak we Wrocławskim Teatrze Współczesnym. Pisze Michał Centkowski w tygodniku Newsweek.

Ewelinie Marciniak wystarczyło dwoje aktorów i błyskotliwy tekst Jarosława Murawskiego, żeby wystawić fascynujący spektakl o uwikłaniu w międzyludzkie relacje. Historia ekscentrycznego rodzeństwa zaczyna się szaloną grą kulturowymi cytatami i konwencjami. Bohaterka (świetna Maria Kania) snuje trochę nostalgiczną, pełną humoru opowieść o trudach dorastania w małym mieście, w cieniu legendy niewidomego brata - Gałgana (fenomenalny Grzegorz Dowgiałło), o pierwszych miłościach i zagadkowej śmierci rodziców. Slapstickowa komedia miesza się z nieco makabrycznym dreszczowcem, intymny dramat rodzinny z panoramą dziejów polskiej transformacji. Krewkim monologom Siostry towarzyszą znakomite, wykonywane na żywo songi Gałgana, ożywiające na pustej scenie barwny świat z opowiadań dziewczyny. Zaskakujący spektakl składa się w przejmującą opowieść o samotności, potrzebie miłości i dorastaniu, nierozerwalnie związanym z poczuciem straty. Chwyta za gard

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ćwiczenia z (nie)pamięci

Źródło:

Materiał nadesłany

Newsweek Polska nr 40/26.09

Autor:

Michał Centkowski

Data:

28.09.2016

Realizacje repertuarowe