"Do Damaszku" w reż. Jana Klaty z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie na 34. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych w Warszawie. Pisze Dionizy Kurz, autor bloga "Kurzawka".
Dramat został napisany przez protoplastę ekspresjonizmu i prekursora surrealistycznych technik teatralnych Augusta Strindberga. "Do Damaszku" uważa się za jego najbardziej wyrafinowane dzieło. Obawiam się, że paletę kodów kulturowych tej sztuki opartej na wielu różnorodnych mitach, symbolach i ideach w pełni mógłby zrozumieć wyłącznie jego starszy kolega Henryk Ibsen, któremu zresztą autor przesłał egzemplarz sztuki wraz ze specjalną dedykacją. Od czasu premiery minęło przeszło 100 lat, jakie kody pozostawili nam do odcyfrowania współcześni twórcy spektaklu przygotowanego w oparciu o adaptację Sebastiana Majewskiego? Mroczna scena rodem z koncertów Merlin Mansona, światła, które prześlizgiwały się po ustawionych wielopiętrowo gabionach wypełnionych czaszkami. Mirek Kaczmarek, autor scenografii po raz kolejny udowodnił, że ma artystyczny smak i potrafił oddać mroczny klimat przedstawienia. Artyści na koniec spektaklu kłaniają się tej �