EN

2.11.2015 Wersja do druku

40 Krakowskie Reminiscencje - podsumowanie

17 października zakończyły się 40-te Krakowskie Reminiscencje Teatralne. Hasłem przewodnim tegorocznej, jubileuszowej edycji festiwalu stał się szeroko pojęty off w tytule zwany "Inny Level".
Emocje już opadły, tak też można ze spokojem podsumować sześciodniowe święto teatru i performance - piszą Ana Nowicka & Monika Kufel, organizatorki festiwalu.

Tegoroczny program festiwalu nawiązywał do jego początków, jednak z drugiej strony zwracał uwagę na współczesną sztukę niezależną, wyrażaną w rytuałach czy obrzędach. 40-ta edycja festiwalu to swoista kompilacja sztuk wizualnych z żywym słowem, ruchem, muzyką, połączonych harmonijnie w jedną całość w kilku niezależnych przestrzeniach. Przestrzenie te, to nie tylko scena Teatru Barakah ale i scena im. Wyspiańskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego, nieużytkowane przestrzenie Akademii Sztuk Pięknych, przestrzenie Rotundy czy też ogrodu Muzeum Archeologicznego. Zatem już samo umiejscowienie poszczególnych wydarzeń festiwalowych świadczy o nowatorskim podejściu do tegorocznej edycji festiwalu z 40 letnią już tradycją. Na kilku scenach gościliśmy artystów z Krakowa a także ze Słowenii - Teatr Kud Ljud, artystkę Butoh Yuko Kaseki z Berlina czy Miho Iwatę - uznaną performerkę od lat mieszkającą w Krakowie. Tegoroczne

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

materiał nadesłany

Data:

02.11.2015

Festiwale