EN

31.05.1975 Wersja do druku

16 Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych. Wokół części ciała

Tytuł był właściwie inny, ale nie wiem, czy wypada tu napisać dużymi literami "Rzecz o d... Maryni". A jednak to zdanie w cudzysłowie najlepiej oddaje sens a zwłaszcza skutek zabiegów reżyserskich Tadeusza Minca poczynionych na "Białym małżeństwie" Tadeusza Różewicza. Blaha komedyjka o obsesjach i zwidach erotycznych panienek z epoki Zapolskiej ma z Różewiczem jednak niewiele wspólnego. l nie pomagają w rozszyfrowaniu intencji autora pseudoawangardowe inscenizacyjne zabiegi, ani na scenie umieszczona scena i widownia. W dodatku to akcentowanie dialogów toczonych wokół najintymniejszych części ciała, precyzja i szczególne punktowanie scen na tenże temat i całkowita bezradność reżysera wobec innych partii tekstu. W sumie przedstawienie irytujące, najbardziej przez swoją ładność i trywialność zarazem. Najgorsze jednak jest to, że właśnie taki spektakl kształtuje osąd o sztuce Różewicza (ilu widzów zada sobie trud przeczytania utworu?

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

16 Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych. Wokół części ciała

Źródło:

Materiał nadesłany

WIECZÓR WROCŁAWIA

Autor:

Katarzyna Klem

Data:

31.05.1975

Realizacje repertuarowe