Jak brzmi lekcja Karolaka artysty, celebryty, przedsiębiorcy? Żeby przetrwać, trzeba zawierać rozsądne kompromisy i zawsze szykować się do wielkiego skoku - o aktorze i dyrektorze Tomaszu Karolaku pisze Łukasz Drewniak w Przekroju.
Czy istnieje taki zawód - komik z misją? Czy można pokochać telewizyjnego amanta, który jest równocześnie zgrywusem? Czy aktor może być wiarygodnym partnerem w interesach? Jak zostać siódmym warszawskim wcieleniem Arnolda Szyfmana? Na postawione wyżej pytania nie ma natychmiastowych odpowiedzi. Tomasz Karolak nie ułatwia zadania komentatorom polskiego życia kulturalnego. Krytycy teatralni kiepsko znają jego dorobek serialowy. Krytycy filmowi nie widzieli jego ról teatralnych z początku obecnej dekady. Reżyserzy telewizyjnych show z jego udziałem nie mogą zrozumieć, jak można inwestować ciężko zarobione przed kamerami pieniądze w prywatny teatr. W marcu 2010 roku bowiem Karolak otworzył w Warszawie Teatr IMKA [na zdjęciu premiera spektaklu "Opis obyczajów 3".] Nie byłoby w tym nic dziwnego, bo w końcu prywatnych teatrów prowadzonych przez popularnych aktorów jest już w stolicy od groma. Sęk w tym jednak, że nikt z branży o takie ambicje Karolaka nie