Występ w tytułowej roli na premierze "Normy" w warszawskim Teatrze Wielkim przyniósł Monice Olkisz-Chabros więcej bodaj rozgłosu, niż cała dotychczasowa, dziesięcioletnia już przeszło pracowita kariera na scenach Bydgoszczy i Poznania oraz nagrody na międzynarodowych konkursach. Wielu specjalistów blisko związanych z operowym światem (nie mówiąc już o przysięgłych melomanach-amatorach) wyrażało przy tej okazji zdziwienie, iż o tak wybitnie utalentowanej śpiewaczce tak mało albo prawie nic się dotąd nie wiedziało. Uszło widocznie ich uwagi, iż od pewnego już czasu dostępna jest w naszych muzycznych sklepach nagrana w 1990 roku płyta Moniki Chabros z szeregiem arii operowych, których wykonanie - ze znakomitym akompaniamentem WOSPRiT pod dyrekcją Antoniego Wita ukazuje jej talent we wszechstronniejszym znacznie, a być może i korzystniejszym oświetleniu, aniżeli kreacja w operze Belliniego, wymagająca nie tylko głosu o wyjątkowych walorach, ale tak
Tytuł oryginalny
* * *
Źródło:
Materiał nadesłany
"Ruch muzyczny" nr 5