Do 21 października instytucje artystyczne, organizacje pozarządowe oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność kulturalną w obszarze teatru, muzyki lub tańca mogą wnioskować o pomoc finansową w ramach rządowego Funduszu Wsparcia Kultury. We wtorek 13.10 o godzinie 10:00 i o godzinie 13:30 zapraszamy na dwa webinaria dotyczące Funduszu.
Spotkania odbędą się za pośrednictwem platformy ZOOM, a ich transmisja Facebook Live pojawi się na stronie Instytutu Teatralnego na Facebooku'u.
Podczas spotkań przedstawimy szczegółowe informacje dotyczące Funduszu Wsparcia Kultury, omówimy i prześledzimy - krok po kroku - proces składania wniosku, wyjaśnimy podstawowe zasady, terminy, pomożemy w kwalifikacji kosztów.
Webinaria odbędą się na platformie ZOOM (każde potrwa ok. 1,5 godziny), a poprowadzą je koordynatorzy Funduszu - Joanna Szutta (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Aleksander Polański (Instytut Muzyki i Tańca).
Pierwsze webinarium skierowane jest do przedstawicieli samorządowych instytucji artystycznych oraz organizacji pozarządowych. Drugie do przedsiębiorców (w tym organizatorów techniki scenicznej i koncertowej).
Zapraszamy do udziału (pierwsze 500 osób) oraz śledzenia transmisji Facebook Live.
Rejestracja:
10:00-11:30 – Samorządowe instytucje artystyczne i NGOs
13:30-15:00 – Przedsiębiorcy
FUNDUSZ WSPARCIA KULTURY
Fundusz Wsparcia Kultury to kolejny element działań pomocowych rządu dla kultury, których łączna wartość szacowana jest na ok. sześć miliardów złotych. Jego operatorami z ramienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego są Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Instytut Muzyki i Tańca.
400 milionów złotych, które znalazły się w budżecie Funduszu, będzie przeznaczonych na zapewnienie ciągłości działalności artystycznej i utrzymanie miejsc pracy w sektorze kultury. O wsparcie mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność kulturalną w dziedzinie teatru, muzyki lub tańca: samorządowe instytucje artystyczne - do wysokości 40% utraconych przychodów netto; organizacje pozarządowe (NGO-sy) - do wysokości 50% przychodów netto; przedsiębiorcy - do 50 % przychodów netto, w tym usługodawcy wspomagający tę działalność przez organizację zaplecza technicznego.
Nabór wniosków prowadzony jest pod adresem: fwk.witkac.pl. Dostępne są tam między innymi: regulamin, kryteria przyjmowania wniosków oraz wzór umowy podpisywanej przez beneficjenta z instytucją, do której aplikował o dofinansowanie.
Dla wnioskodawców utworzono infolinię z numerami telefonów: Instytut Teatralny: 22 122 11 83 oraz Instytut Muzyki i Tańca: 22 122 11 82. W okresie naboru wniosków jest ona czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-17:00 oraz w soboty i niedziele w g. 10:00-15:00. Pytania można także kierować na odpowiednie tematycznie adresy email: [email protected], [email protected], [email protected].
Więcej informacji na stronie: www.gov.pl/kultura/fundusz-wsparcia-kultury.