Inne aktualności
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
Związki zawodowe działające w Operze żądają podwyżki 800 zł netto do pensji zasadniczej i grożą sporem zbiorowym. - Jesteśmy w trakcie rozmów z naszymi organizatorami. Na razie nie możemy więc nic obiecać - mówi dyrektorka Halina Ołdakowska.
Termin odpowiedzi na żądania związków - "Solidarności" oraz Związku Zawodowego Polskich Muzyków Orkiestrowych - mija w czwartek, ale Halina Ołdakowska przedstawiła je już na wtorkowej konferencji prasowej, zaznaczając od razu, że nie wie, ile dostanie pieniędzy na płace od marszałka i ministra kultury, nie może więc na razie prowadzić rozmów w sprawie podziału środków.
Spór zbiorowy w Operze Wrocławskiej
Przewodniczący ZZPMO kolejny raz odmówił komentarza, zapowiadając tylko, że w piątek zostanie wydane oświadczenie. Negocjacje płacowe prowadzone są przez związki od wielu miesięcy, ale nie przyniosły dotąd efektów. Co ciekawe, na liście postulatów przekazanych dyrekcji Opery znalazło się też żądanie "zaprzestania nękania działaczy związkowych i pozorowania dialogu społecznego". To zaskakujące, bo wcześniej nic nie wskazywało na tak ostry konflikt.
Nie ma jednak wątpliwości, że publikacja raportów kontrolerów Urzędu Marszałkowskiego i NIK-u spowodowała wzrost niezadowolenia pracowników.
Solą w oku były horrendalne zarobki Mariusza Kwietnia, który jako dyrektor artystyczny honoris causa zarabiał miesięcznie ok. 64 tys. zł (średnia pensja dyrektora artystycznego w polskich operach wynosi 12,5 tys. zł), a za stworzenie programu artystycznego i kalendarza wydarzeń w sezonie pandemicznym 2020/2021, który praktycznie nie istniał, otrzymał prawie 125 tys. zł.