Niewykonywane od 700 lat pieśni polskie i śpiewy o św. Zygmuncie, z zachowanych w Płocku antyfonarzy, zabrzmią ponownie w płockiej katedrze podczas jubileuszowego Festiwalu Muzyki Jednogłosowej. Na afiszu także "Ludus Passionis" (Gra o Męce Pańskiej) - XIII-wieczny dramat liturgiczny.
Już w najbliższy piątek (4 kwietnia) rozpocznie się XX edycja Festiwalu Muzyki Jednogłosowej w Płocku, który prezentuje najstarsze zabytki chrześcijańskiej kultury muzycznej z pietyzmem przechowywane w zaciszu klasztornych bibliotek w różnych częściach Europy. Obok chorału gregoriańskiego, głównej i najstarszej formy muzycznej liturgii rzymskiej, w ramach wieczornych spotkań w katedrze płockiej słychać również muzykę kościołów wschodnich. W tym roku Schola WĘGAJTY przedstawi "Ludus Passionis" (Gra o Męce Pańskiej) - XIII-wieczny dramat liturgiczny zrekonstruowany przez Marcela Pérsa (4 kwietnia). BORNUS CONSORT i SCHOLA GREGORIANA SILESIENSIS wyśpiewają "In Agenda Defunctorum - Missa Requiem" Johannesa Ockeghema - najstarszą ze znanych polifonicznych mszy żałobnych (5 kwietnia). Na finał (6 kwietnia) zabrzmią pieśni polskie i śpiewy o św. Zygmuncie z zachowanych w Płocku antyfonarzy, które stanowią dla płockiej tradycji chorałowej o