01.03.2004 Wersja do druku

Performence forever

Koncert na trumnie, chodzenie po słoikach - to niektóre z prezentacji zafundowane publiczności przez performerów na festiwalu Okno.

W niedzielę [29 lutego]zakończyły się VIII Międzynarodowe Spotkania Młodego Teatru Okno przygotowane przez Teatr Kana. 30 wydarzeniom, które znalazły się w programie, przyświecała idea porównania sztuki performance i sztuki teatru. Jednym z najważniejszych gości był Janusz Bałdyga, czołowy polski performer, a także aktor Akademii Ruchu. Na Okno przywiózł projekt Ad Depositum - Rzeczy Trudno Dostępne. Owijał się w drewno, chodził po słoikach i zadawał pytanie o sens tworzenia granic. W grę na pograniczu surrealizmu wciągnął publiczność Johanes Bergmark ze Szwecji. Ten człowiek-orkiestra tworzy, posługując się własnym ciałem, zaskakujące instrumenty. W Szczecinie pokazał dwa. W pierwszym podwieszony pod sufitem grał za pomocą smyczka na fortepianowych strunach obwiązanych wokół klatki piersiowej. W drugim wydobywał dźwięk ze strun umocowanych na wieku trumny, wewnątrz której leżał. - Performance jest bezwzględną bliskości

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Międzynarodowe Spotkania Młodego Teatru Okno

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza-Szczecin nr 51

Autor:

ep [Ewa Podgajna]

Data:

01.03.2004