EN

5.04.2008 Wersja do druku

Mit Fausta w muzyce i teatrze

Spektakl opery Arriga Boita rozpoczął Festiwal "Mit Fausta w muzyce i teatrze" w Operze Narodowej - pisze Katarzyna K. Gardzina w Życiu Warszawy .

Otwarcie imprezy obyło się bez fanfar, do końca nie był znany dokładny program festiwalu i może dlatego widownia świeciła pustkami.Niech żałują ci, którzy nie zdecydowali się wybrać w czwartek do Teatru Wielkiego. W wykonaniu Opery Nova z Bydgoszczy mieliśmy rzadką okazję podziwiać monumentalne dzieło poety, kompozytora i librecisty Arriga Boita. Tytuł ten nieczęsto pojawia się na światowych scenach. Z jednej strony ze względu na rozmach obsadowy - wielki chór i chór dziecięcy, z drugiej - dzieło pozostało w cieniu "Fausta" Gounoda i "Potępienie Fausta" Berlioza. Ale "Mefistofeles", oparty na tym samym podaniu o doktorze Faustusie ujętym przez Wolfganga Goethego, może się nie mniej podobać. Zwłaszcza rozbudowane partie chóralne, prolog i epilog w niebie, ale także "Noc Walpurgi", duety Fausta i Małgorzaty czy słynna aria Mefista z gwizdem.Spektakl w reżyserii Tomasza Koniny przygotowany w 2001 roku dobrze zniósł próbę czasu. Czuje się

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mefistofeles dwieście lat później

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy online

Autor:

Katarzyna K. Gardzina

Data:

05.04.2008

Realizacje repertuarowe