„Kto w bajkach miesza?” Ewy Konstancji Bułhak w reż. autorki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Pisze Rafał Turowski na swoim blogu.
Inne aktualności
- Opole. Półmetek Opolskiej Sceny Tańca 2024 w Teatrze im. Jana Kochanowskiego 26.09.2024 18:52
- Katowice. Światowa premiera cybermusicalu „Pilot i Mały Książę” – 5 października 26.09.2024 16:53
- Gliwice. Teatr Miejski dostał dotacje z KPO na realizację dwóch spektakli 26.09.2024 16:38
- Warszawa. Październik w Komunie 26.09.2024 16:35
- Lublin. RE:UNION – hasło przewodnie Lublina jako ESK 2029 26.09.2024 16:27
- Warszawa. Otwarcie nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej już za miesiąc 26.09.2024 16:23
- Wrocław. „7 zim” – spektakl Wrocławskiego Teatru Tańca inspirowany twórczością Czesława Miłosza 26.09.2024 15:19
- Katowice. Kazimierz Kutz upamiętniony nazwą ulicy 26.09.2024 13:58
- Warszawa. Byli artyści zespołu Nederland Dance Theatre przygotowują premierę na Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu 26.09.2024 12:47
- Warszawa. 31. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 26.09.2024 12:35
- Kraj. Gwiazdorska „Tosca" z Aleksandrą Kurzak i Robertem Alagną we wszystkich Multikinach 26.09.2024 11:28
- Opole. Jutro premiera spektaklu „Ja, Hamlet” w OTliA 26.09.2024 10:51
- Warszawa. Październikowe premiery na 12. Festiwalu Oper Barokowych 26.09.2024 10:47
- Zielona Góra. Premiera spektaklu „Norwegia 2.0 Poza Siecią” w Lubuskim Teatrze Lalek 26.09.2024 10:17
Dwoje Agentów (Natalia Stachyra i Maciej Karbowski) szuka miasteczka Harmider, przed nimi ogromnie ważne zadanie – opanować pewien powstały tam nieład, za sprawą którego nie wszystko w bajkach jest tak, jak być powinno. Spotykają na swojej drodze Harcerzy, Czerwonego Kapturka et consortes, Pana Parkera czy Misie (we wszystkich tych rolach Hubert Paszkiewicz, Juliusz Godzina i Robert Czerwiński), które to postaci będą mniej lub bardziej pomocne w realizacji ich niebezpiecznej misji.
To jest śliczny spektakl i proszę nie dać się zwieść, że tylko dla dzieci, przeciwnie. Będąc widzem zupełnie dorosłym nie tylko dałem się tę dziejsko-czarodziejską opowieść wciągnąć od pierwszej sceny, ale i momentami śmiałem się jak głupek, a chwilami, zupełnie bez ograniczeń, dałem się ponieść liryzmowi i ździebko niedzisiejszemu pięknu tej bajki tak zwiewnie przenoszącej starszych widzów do ich pacholęcych czasów, a młodszych - do świata ich baśniowych bohaterów.
Przedstawienie jest fantastycznie zagrane i zaśpiewane , mamy na scenie band i muzykę na żywo, radością dla krytyka było patrzeć, jak aktorzy bawią się swoimi rolami, wciągając do tejże zabawy okropnie przecież wymagającą publiczność, która – jak się okazało – doskonale wiedziała, jaki ład powinien w ich ukochanych bajkach panować. Zauważę także, że całość została znakomicie nagłośniona i rozumiałem, o czym się do mnie mówiło i śpiewało, niestety, nie na wszystkich stołecznych scenach widz tego zaszczytu dostępuje. Nieco mnie tylko dziwi, że TWON mając perełkę w repertuarze tak skąpo się nią chwali (np. nie ma plakatu).
Chwalę więc ja!