EN

4.12.2005 Wersja do druku

Krucjata

"Ksiądz Marek" Michała Zadary przywraca dziełu Słowackiego zapomniany sens: ukazuje upadek Baru jako proroctwo przyszłych nieudanych powstań i tragicznych konfliktów. I nie pozostawia nadziei na cudowną odmianę historycznego losu.

Pierwsza edycja Festiwalu "Dramaty Narodów" (20-27 listopada) jest już drugim w tym roku - po re_wizjach / romantyzmie - krakowskim przeglądem inscenizacji romantycznych tekstów. Organizowany na zmianę z "Dedykacjami", które skupiają się na twórczości wybranego autora, festiwal ukazuje panoramę dramatu określanego niewygodnym z różnych przyczyn epitetem "narodowy" i szuka odpowiedzi na pytanie, co ten epitet oznacza dla dzisiejszych interpretatorów, realizatorów i widzów. Program tegorocznej edycji, przypadającej w 150. rocznicę śmierci Adama Mickiewicza (za dwa lata festiwal skupi się wokół drugiego filaru polskiej tożsamości teatralnej - dzieła Stanisława Wyspiańskiego), to przegląd wybranych do konkursu inscenizacji dramatu romantycznego, projekcje, liczne imprezy towarzyszące (koncerty, czytania, przedstawienia kabaretowe i muzyczne), sesje naukowe, konkursy dla młodzieży. Szkoda, że nie udało się sprowokować teatrów do przygotowania romantyc

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krucjata

Źródło:

Materiał nadesłany

Tygodnik Powszechny nr 49/04.12.05

Autor:

Anna R. Burzyńska

Data:

04.12.2005

Realizacje repertuarowe