EN

28.11.2017 Wersja do druku

"Emocje 2017" na scenie Opery Krakowskiej

W dwa listopadowe wieczory (25 i 26) Opera Krakowska zaprosiła publiczność do obejrzenia spektaklu baletowego "Emocje 2017". Jest on nową wersją baletu, który od kilku lat Opera prezentuje na scenie. Autorami choreografii obecnego przedstawienia są Violetta Suska i Eduard Bablidze, którzy kontynuują w formie tańca swoją wypowiedź na temat uczuć i relacji międzyludzkich.

Przedstawienie składa się z trzech części. Autorem dwóch - otwierającej i zamykającej spektakl - jest Eduard Bablidze. Pierwsza to "Akord", w którym, jak napisała Katarzyna Gardzina-Kubała (naczubkachpalcow.pl) "można było podziwiać inwencję choreografa". Paulina Cisłowska, Clara Ushizaka, Leonardo Cusinato i Maciej Pluskowski zatańczyli do kontemplacyjnej muzyki Arvo Pärta "Fratres for cello and piano". Spektakl zamknęło "El Abrazo" także w choreografii gruzińskiego tancerza i choreografa. To nowa część o nieprzypadkowym tytule. El Abrazo oznacza "trzymanie" w tangu - sposób, w jaki mężczyzna prowadzi swoją partnerkę, który jest bardzo wymowny, wyraża bowiem całą paletę uczuć, namiętności i pożądania. Tancerzom towarzyszyła muzyka skomponowana przez skrzypka Opery Bałtyckiej - Przemysława Treszczotkę. W dynamicznym i ekspresyjnym tańcu wystąpili: Julia Galambos, Mizuki Kurosawa, Malika Tokkozhina, Aliaksandr Karandulka, Emanuele Sardo i Yau

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

28.11.2017

Realizacje repertuarowe