EN

29.01.2008 Wersja do druku

Eksportowe głosy

Obok występujących z powodzeniem na najważniejszych scenach operowych świata polskich śpiewaków: Ewy Podleś, Stefanii Toczyskiej, Małgorzaty Walewskiej, Agnieszki Zwierko, Andrzeja Dobbera, pojawiła się grupa młodych śpiewaków podnosząca temperaturę operowych wydarzeń w tych teatrach. Ostatnie trzy lata przyniosły głośne debiuty młodych polskich śpiewaków na scenach mediolańskiej La Scali, nowojorskiej Metropolitan Opera, londyńskiej Covent Garden, Opery Wiedeńskiej oraz teatrów w Berlinie, Monachium, San Francisco czy Chicago - pisze Adam Czopek w Naszym Dzienniku.

Mariusz Kwiecień, Aleksandra Kurzak [na zdjęciu], Piotr Beczała, Edyta Kulczak, Aleksandra Zamojska, Marcin Bronikowski, Krzysztof Szumański, Daniel Borowski to zaliczane w tej chwili do pierwszej ligi nazwiska, które coraz bardziej liczą się w operowym świecie. Aleksandra Kurzak debiutowała w nowojorskiej Metropolitan Opera House (MET) 10 grudnia 2004 roku i zrobiła taką furorę jako Olimpia w "Opowieściach Hoffmanna" Offenbacha, że na przyszły sezon zaproszono ją ponownie. "Najjaśniej błyszczała debiutantka, 27-letnia Polka Aleksandra Kurzak. Taką wokalną pirotechniką mogły się kiedyś pochwalić Joan Sutherland czy Beverly Sills" - napisała Verena Dobnik. Kolejne partie, jakie jej zaproponowano, to: Blonda w "Uprowadzeniu z Seraju", Królowa Nocy w "Czarodziejskim flecie" Mozarta i Gilda w "Rigoletcie" Verdiego. Sensacją stał się kolejny debiut Aleksandry Kurzak, która w 2005 roku zaśpiewała w Covent Garden partię Aspasii w "Idomeneo" Mozarta, co spotk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Eksportowe głosy

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 24

Autor:

Adam Czopek

Data:

29.01.2008