OPINIE

16-02-2019
Materia Prima. "Requiem pour L." pokazuje sztukę umierania
"Po zakończeniu "Requiem..." panowała długa, przejmująca cisza. Obecność L., a potem jej odejście było dla ludzi wstrząsające. Większość widzów po raz pierwszy widziała osobę, która naprawdę umiera". Rozmowa z Alainem Platelem, belgijskim reżyserem teatralnym.
16-02-2019
Opłakane skutki patriarchatu, czyli Karolina Sofulak i jej "Faust"
W operze przewrotnie tkwi niesamowity radykalny potencjał. Bardzo mnie interesuje to feministyczne podejście do operowych bohaterek, które może świata nie zmieni, ale pozwoli spojrzeć widzom nieco inaczej na pewne sprawy - mówi Sofulak.
16-02-2019
Światowy Dzień Kota. Krakowscy artyści opowiadają o swoich zwierzakach
W niedzielę 17 lutego przypada Światowy Dzień Kota. O kocich właściwościach terapeutycznych, kotach obytych z teatralną sceną, ale też tych kradnących skarpetki czy wątróbkę oraz o kociaku cudem uratowanym z reklamówki opowiadają m.in. Agnieszka i Krzysztof Globiszowie, Bogusław i Anna Nowakowie, Romana Agnel, Hanna Bieluszko, Juliusz Chrząstowski i Bartosz Szydłowski.
16-02-2019
Co się działo w Teatrze Akademickim. Pokażę ci, jak naprawdę wygląda ten zawód
To nadwiślańska wersja afery Weinsteina, która zaowocowała międzynarodową akcją MeToo. W Polsce nie wybuchł żaden wielki skandal. Wiosną 2018 roku reporterka "Superwizjera" Iwona Poreda-Łakomska wzięła udział w castingu i przez dwa miesiące uczestniczyła w warsztatach Teatru Akademickiego prowadzonych przez Ryszarda A. - pisze Monika Redzisz w Wysokich Obcasach.
16-02-2019
O"Faworycie", "Zimnej wojnie" i powrocie na ekrany w "Planecie Singli 3"
W cyklu Kulturalnie Poleca aktorka Maria Pakulnis opowiada o powrocie na kinowe ekrany w "Planecie Singli 3" i poleca "Faworytę", "Zimną wojnę" i serial "Ślepnąć od świateł".
16-02-2019
Sen o bezgrzesznym
Książka Koniecznej jest pewnie jedną z najistotniejszych pozycji o teatrze ostatnich lat - pod warunkiem, że ten, kto ją czyta obudzi się ze snu o bezgrzesznym i zobaczy, że to reportaż o mobbingu - pisze Stanisław Godlewski w Dialogu.
15-02-2019
Klasyfikator molekuł
Reżyser Andrzej Szczytko zauważa, że poprzez tę sztukę chciał przekazać pewne granicznie ważne dla niego doświadczenie. Zetknięcie pragmatycznego Zachodu z inercyjnym Wschodem może być mniej dotkliwym, jeśli się do niego należycie przygotować i przystosować - o "Kartotece" Tadeusza Różewicza w Teatrze Szewczenki w Charkowie pisze Julij Szwec w ukraińskim miesięczniku Kino-Teatr.
15-02-2019
Pierwsza liga
To stały dylemat bywalców: przygotowywać się do obejrzenia sztuki czy też iść do teatru niczym czysta kartka. Idąc do Starego Teatru na "Królestwo" według scenariusza Larsa von Triera, wybrałam to pierwsze rozwiązanie - pisze Magda Huzarska Szumiec w Polsce Gazecie Krakowskiej.
15-02-2019
Skandalista śląski
Po śmierci Kazimierza Kutza na rynek powraca książka, która doskonale portretuje "niepokornego" reżysera - odrobinę uzupełniona, zamknięta biografia pióra Aleksandry Klich. Chociaż sam bohater tomu po pierwszym wydaniu miał mieć do tekstu kilka uwag (o czym Klich wspomina), nie wprowadził żadnych poprawek - a to najlepsza recenzja dla tej pozycji - o książce "Cały ten Kutz. Biografia niepokorna" pisze Izabela Mikrut w Teatrze dla wszystkich.
15-02-2019
Obowiązkowa lektura dla wszystkich sympatyków sztuki...
Promocja książki Witolda Sadowego zatytułowanej: "Jedyne, co mi zostało: Pamięć", która odbyła się 13 lutego 2019 r., była fantastyczna! Widownia sali Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego została wypełniona po brzegi. Musiano nawet dostawiać krzesła! - pisze Oskar Świtała na stronie Sympatycy Sztuki.
(aktualna strona: 1) następna strona »