OPINIE

17-08-2019
Maja Komorowska: Trzeba zawsze robić swoje, najważniejsze jest niemilczenie
- Może byś usiadła na chwilę? Masz 81 lat. Ale zaraz mi to przechodzi i znowu gdzieś ruszam, spotykam się z innymi, zabieram głos, ciągle w biegu. Czuję się, jakbym żyła za tych ważnych dla mnie ludzi, których już nie ma: Zapasiewicza, Wajdę, brata bliźniaka - mówi Maja Komorowska w rozmowie z Michałem Nogasiem w Gazecie Wyborczej.
17-08-2019
Ewa Wycichowska: W sferze tańca trzeba nadal intensywnie odczarowywać granice
- Tu celem nie jest wyścig o sprawność, doskonałość techniczną, precyzję kształtu. Nadrzędne staje się zaakceptowanie siebie na danym etapie życia. Ciało ludzkie może być piękne na różne sposoby - mówi Ewa Wycichowska, dyrektorka artystyczna warsztatów Dancing fairPlayce Poznań, w rozmowie z Martą Kaźmierską w Gazecie Wyborczej-Poznań.
16-08-2019
Spektakle oswajają dziecko z jego emocjami
- Czasem rodzice nie wiedzą, jak o pewnych problemach rozmawiać. Zdarza się, że boją się poruszać niektóre tematy, nie mają na to czasu. Spektakl może im to ułatwić. Być początkiem rozmowy - mówi Małgorzata Paszkier-Wojcieszonek w rozmowie z Natalią Dyjas w Gazecie Lubuskiej.
16-08-2019
W Azji kochają Moniuszkę
- Założyliśmy Fundację im. Stanisława Moniuszki. Chcemy odkłamywać mity, jakie narosły wokół Stanisława Moniuszki, propagować jego muzykę w sposób przystępny dla młodzieży. Chodzi o to, aby dotrzeć nie tylko do znawców muzyki poważnej, ale przede wszystkim do przeciętnego odbiorcy - mówi w Naszym Dzienniku Elżbieta Stanisława Janowska-Moniuszko, potomkini Stanisława Moniuszki.
16-08-2019
Sen o Troi
Kilka lat temu poszłam na spotkanie w Przystanku Historia z prof. Kamilą Budrowską, poświęcone wydanej właśnie przez jej zespół książce, która była efektem programu badającego działalność cenzury w okresie PRL - pisze Jagoda Hernik Spalińska w felietonie dla portalu Teatrologia.info.
16-08-2019
Sylwestrowe baloniki
Aby jakoś udźwignąć "Lalkę" Klemma przebrałem się za facecjonistę, Stańczyka albo nawet za samego Antoniego Słonimskiego, który w felietonie teatralnym wyznał: "O przedstawieniu Pociąg nic napisać nie mogę, ponieważ w pociągu tym miałem miejsce sypialne". Przebrałem się tedy, lecz minął dzień zaledwie i nie bawią mnie fatałaszki wtorkowe, gdyż od dłuższego czasu nie bawi mnie okołoteatralne jajcarstwo jako takie - pisze Paweł Głowacki w miesięczniku Kraków.
16-08-2019
Joanna Kasperek: Wiem, po co wychodzę na scenę
- Może więcej piękna? Iluzji? Może istniejemy, dzięki temu, że tylko w teatrze wszystko dzieje się naprawdę? Na razie jeszcze są tacy widzowie, od których usłyszałam, że nic nie jest im w stanie teatru zastąpić - mówi Joanna Kasperek, aktorka Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, w rozmowie z Agnieszką Kozłowską-Piastą w portalu Made in Świętokrzyskie.
14-08-2019
Operowe pomysły na różne instrumenty
Rok Moniuszkowski. Z programu całego Festiwalu wyłania się inny wizerunek naszego narodowego kompozytora, nie tak oczywisty, jak o nim zwykle sądzimy - o festiwalu "Chopin i jego Europa" pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.
14-08-2019
Stanisław Leszczyński: Kompozytor wciąż za mało znany
- Tegoroczny festiwal zaczynamy nietypowo, koncertem oratoryjnym w bazylice św. Krzyża, z silnym też akcentem polskim, czyli "Te Deum" Kurpińskiego, w pewnym sensie także osadzonym w narodowym stylu operowym - o festiwalu "Chopin i jego Europa" ze Stanisławem Leszczyńskim rozmawia Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.
14-08-2019
Wystarczy jeden widz
Sztuka aktorska, jeżeli istnieje, istnieje tylko w teatrze, nie ma innej możliwości - mówi Wojciech Pszoniak w rozmowie z Izabelą Mikrut w gazecie festiwalowej Chorzowskiego Ogrodu Teatralnego Sztajgerowy Cajtung.
(aktualna strona: 1) następna strona »