OPINIE

19-10-2017
O teatrze dla młodzieży
Podczas 26. Warsztatów Dramatopisarskich w Obrzycku, będących zwieńczeniem organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka od wielu lat Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, jeden temat wydawał się szczególnie interesujący - kłopotliwy i kontrowersyjny - pisze Krzysztof Cicheński w portalu NoweSztuki.pl.
19-10-2017
Szacunek dla rozmówcy
Wacław Krupiński to ten dziennikarz, który do rozmów z artystami przygotowuje się starannie, a później albo daje się ponieść rytmowi spotkania, albo stale i wytrwale szuka punktu zaczepienia w skrupulatnie przygotowywanych cytatach. Na swoim koncie ma już kilka wywiadów-rzek, co potwierdza, że i gwiazdy darzą go zaufaniem i wybierają na powiernika opowieści.O książce "Cytaty z młodosci" pisze Izabela Mikrut w Teatrze dla Was.
19-10-2017
Cała prawda o Tadeuszu Plucińskim
Ogromną zaletą owego wywiadu jest naturalność i swoboda wypowiedzi. Trudno tu o językowe niezgrabności. Rozmowa płynie, sprawia i Adaszewskiej, i Plucińskiemu niebywałą przyjemność. Nie ma między nimi nieporozumień, pomimo że tematy dyskusji bywają ekstremalne - o książce "Na wieki wieków amant" pisze Grzegorz Ćwiertniewicz w Teatrze dla Was.
19-10-2017
Rewolucja może się zacząć także w twoim domu
Przekaz medialny jest dziś nafaszerowany terroryzmem politycznym i religijnym. Książka Doris Lessing i nasz spektakl nie są o tym. Sądzę, że udało nam się zachować autonomię myślenia i nie łączyć spektaklu ze współczesnym problemem terroryzmu - o spektaklu "Dobra terrorystka" w STUDIO teatrgalerii w Warszawie mówią Agnieszka Olsten i Sławomir Rumiak w rozmowie z Moniką Borys w Gazecie Wyborczej.
19-10-2017
Światu potrzeba Mojżesza
Były grzmoty barytonów i wiry sopranów, uderzenia bębnów i szelest harf. A do tego burze oklasków dla światowego prawykonania opery sakralnej "Mojżesz", pod batutą Michaiła Jurowskiego - pisze tg w Gościu Niedzielnym.
19-10-2017
Czasami muszę być urzędnikiem i wtedy zawieszam w sobie artystę i budzę prawnika
- To, że jestem artystą, przynosi same korzyści - rozmowa z Larrym Okey Ugwu, od trzynastu lat dyrektorem Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku, które świętuje właśnie 25-lecie działalności.
19-10-2017
Ks. Popiełuszko na scenie Teatru Dramatycznego
- Gdy przewodniczący Mozolewski przyszedł do mnie z taką propozycją, nie zastanawiałem się nawet chwili. I choć takie przedstawienia nie mieliśmy zaplanowanego w budżecie, postanowiliśmy podjąć to wyzwanie - dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miejskiego - mówi Piotr Półtorak, dyrektor Teatru Dramatycznego w Białymstoku. - Praca nad spektaklem była krótka, ale intensywna, efekt zobaczymy już w sobotę.
19-10-2017
W Szkole Baletowej uczą nie tylko tańca klasycznego
- Szkoła jest trudna, wymaga bardzo dużego wysiłku fizycznego i intelektualnego, ale zawód tancerza - przepiękny - mówi Sławomir Gidel, nowy dyrektor Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku.
18-10-2017
Wanda Zwinogrodzka: szkolnictwo artystyczne należy dostosować do współczesnych potrzeb
System szkolnictwa artystycznego należy dostosowywać do wyzwań przyszłości i współczesnych potrzeb - powiedziała wiceminister kultury Wanda Zwinogrodzka podczas obchodów Dnia Edukacji Narodowej Szkolnictwa Artystycznego, które odbyły się w środę w Warszawie.
18-10-2017
Gdzie jest Ludwik Solski?
Wynieśli. Dźwignęli na wózek wielkie popiersie Ludwika Solskiego z korytarza dawnej PWST (dziś Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego) i powieźli w czeluść czarnych magazynów. Ostatnia nadzieja na pamięć aktorskich pokoleń runęła - pisze Piotr Sieklucki w Gazecie Wyborczej - Kraków.
(aktualna strona: 1) następna strona »