OPINIE

19-11-2018
A wspominkom nie ma końca
"Zuziu, ty musisz pisać" - powtarzał Zuzannie Łapickiej Janusz Głowacki, ilekroć bawiła towarzystwo anegdotami o znanych osobach, które spotkała w swoim życiu. Dawał jej też różne literackie rady, ale Zuzanna Łapicka postanowiła, że jej książka będzie miała taki sam kształt jak jej towarzyskie monologi - o książce "Dodaj do znajomych" pisze Ewa Gałązka.
19-11-2018
Wit Szostak o polskich rojeniach i gorączkach
Co jest naszą porażką? Wieczny powrót tego samego. Nasza mitologia naznaczona jest czasem, kiedy powstała: jest mitologią Polski nieistniejącej. Każda realna Polska jest porażką, bo naprawdę żyliśmy, kiedy Polski nie było. Gazeta Wyborcza zaprasza na spotkanie z Witem Szostakiem. Wtorek, 20 listopada, godz. 19. Warszawa, ulica Czerska 8/10 (wejście od Czerniakowskiej). Gościem specjalnym będzie reżyser Jan Klata. Prowadzenie - Michał Olszewski
19-11-2018
We Wiedniu: to na "M"
- Spektakl jest o winie - o poczuciu winy. Zaczyna się od spektakularnego trzaśnięcia wszystkimi drzwiami, wszystkimi wejściami do wnętrza teatru. Słychać bicie serca - o "Makbecie" w reż. Antu Romero Nunesa w Burgtheater w Wiedniu pisze Maciej Stroiński w Przekroju.
19-11-2018
SB rozpędza teatr domowy, "Degrengolada" się nie kończy
Władze PRL zabiegały o względy aktorów, ale też nie wahały się ich zastraszać. Tak jak 20 listopada 1984 r. podczas najbardziej spektakularnej akcji wymierzonej w tzw. teatr domowy - pisze Sebastian Ligarski w Rzeczposplitej.
17-11-2018
Niepodległość artysty
W stulecie niepodległości Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie zaprosił na minifestiwal "Labirynt zwany Wyspiański". Małopolski Ogród Sztuki posłużył za labirynt. Na potrzeby sześciu etiud oddano nieteatralne przestrzenie budynku przy ulicy Rajskiej - pisze Piotr Urbanowicz z Nowej Siły Krytycznej.
17-11-2018
Anna Król o tym jak powstaje stand-up według "Ziemi obiecanej" i o "Dziadach" oczami kobiet
- Pierwszy stand-up grudnia będzie nawiązywał do "Dziadów" Mickiewicza, ale w wydaniu feministycznym. Zatytułowałam go "Baby dziady". To będzie próba przeczytania dramatu oczami kobiet, a także odwrócenia znaczeń - mówi Anna Król w Big Book Cafe w rozmowie z Łukaszem Kamińskim w Co Jest Grane 24.
17-11-2018
Poezja krzyczana
Strzępka ma szacunek, że chce robić rzeczy głupie. Na przykład dawać koncerty ZRAZU obciachowe, o niskiej oglądalności. Będąc kimś w jednej dziedzinie, przechodzi do drugiej, gdzie jest jeszcze nikim. To się nazywa rozwój artystyczny i ryzyko artystyczne - pisze Maciej Stroiński na stronie Destroix.pl.
17-11-2018
Polski teatr ustawia się pod wiatr
- To jest czas, żeby artyści wypowiadali się w ważnych sprawach, by dawali znak widzom, że rzeczywistość ich obchodzi, że to, co się dzieje w Polsce, na świecie, to nie coś wyimaginowanego - mówią dyrektorzy Teatru Syrena, Jacek Mikołajczyk i Marcin Zawada w rozmowie z Magdaleną Rigamonti w Dzienniku Gazecie Prawnej.
16-11-2018
Okiem Obserwatora: Teatralne Powązki
W świąteczną sobotę 10 listopada, warszawscy teatromani mogli skorzystać ze wspaniałej propozycji przygotowanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Teatr Syrena. Od 2015 roku Instytut prowadzi w całej Polsce projekt zatytułowany "Spacerownik teatralny" - pisze Krzysztof Stopczyk w portalu Kulturalnie.waw.pl.
16-11-2018
Bo słowo musi być święte
Na scenie prawdziwy rejwach. Ludzie krążą, z megafonów nieistniejącego, a zaaranżowanego na scenie, dworca kolejowego ptyną dziwne komunikaty o opóźnionych i odłożonych połączeniach znikąd-donikąd - o spektaklu "Rejwach" w reż. Andrzeja Krakowskiego i warszawskim jubileuszu Gołdy Tencer pisze Tomasz Miłkowski w Dzienniku Trybuna.
(aktualna strona: 1) następna strona »