Kontynuacja festiwali, które zyskały już uznanie - jak Misteria Paschalia i Sacrum Profanum - oraz nowe wydarzenia takie jak Selektor Festival i Art Boom mają według
Krakowskiego Biura Festiwalowego sprawić, że Kraków będzie postrzegany w Polsce i na świecie jako miasto "kultury wysokiej".
- Kraków nie ma potrzeby ścigać się z innymi miastami pod względem największej widowni. Nie powinien być kojarzony z tandetnymi imprezami, bo nie tego oczekują od nas odbiorcy" - mówiła w czwartek prezentując plany na rok 2009 dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Magdalena Sroka. Jak dodała, Krakowskie Biuro Festiwalowe na realizowane przez siebie imprezy, z których największe są promowane pod wspólną marką "6 zmysłów", stara się ściągnąć artystów z najwyższej półki, których występ w Krakowie zapewni międzynarodowy oddźwięk - jak choćby koncerty Kraftwerk czy Leony Lewis. W styczniu na Targach Midem Classic w Cannes promowane będą trzy krakowskie festiwale muzyczne: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum i Festiwal Muzyki Polskiej. Polski pawilon na Midem organizuje Instytut Adama Mickiewicza. Na kilkanaście przedsięwzięć KBF w 2009 r. w budżecie miasta zarezerwowano 30,5 mln zł, a wartość planowanych imprez jest szacowana na ok.