Tomik gromadzi publiczne wypowiedzi angielskiego reżysera z lat 1966-2005 poświęcone osobie i dorobkowi Jerzego Grotowskiego, a będące świadectwem ponadtrzydziestoletnich kontaktów obu twórców. Są tu krótkie szkice, jak przedmowa do zagranicznych edycji "Ku teatrowi ubogiemu" Grotowskiego czy "Sztuka jako wehikuł" z pierwszą próbą wyjaśnienia jego dążenia do stworzenia gnostyckiego rytuału, ale też passusy z esejów, wykład, wywiady telewizyjne lub prasowe, list popierający projekt realizowany od 1983 r. w USA i nekrolog - o książce Petera Brooka "Teatr jest tylko formą. O Jerzym Grotowskim" pisze Rafał Węgrzyniak w Nowych Książkach.
Nie zabrakło wspomnień o najwybitniejszym aktorze Grotowskiego, odtwórcy Don Fernanda w "Księciu Niezłomnym", Ryszardzie Cieślaku, który potem zagrał ślepego króla w "Mahabharacie" Petera Brooka. W aneksie znalazł się zapis debaty z udziałem Brooka i Grotowskiego na temat kierunków ich poszukiwań i wyborów, zorganizowanej przez francuskiego teatrologa Georgesa Banu w 1989 r. w Taorminie. Całość zamyka kalendarium opracowane przez Grzegorza Ziółkowskiego, monografistę Brooka i dyrektora Instytutu Grotowskiego, a zarazem autora studium o związkach tych twórców, zatytułowanego identycznie jak książka "Teatr jest nie tylko formą", a powstałego jeszcze w 1999 r. Brook w wypowiedziach dotykał istoty poszukiwań Grotowskiego, wywodząc jego teatr z katolickiego misterium albo inscenizację "Akropolis" określając jako czarną mszę. Na ogół jego komentarze są nieco enigmatyczne. Uderza w nich brak jakichkolwiek wzmianek o "Apocalypsis cumfiguris" czy "Akcji"